27 Kasım 2013 Çarşamba

GÜZEL HAVALAR

         
Sisli, soğuk ama güzel bir sabahtan tüm dostlarıma merhaba! Sabah ayağım pembe, peluş halıya değer değmez daha gözümün biri bile açılmamışken içimde hisettiğim kıpırtıyı sizinle paylaşmak istedim. Hayır yeni bir pırlanta taşlı mücevherin, son model otomobilin, pembe panjurlu köşkün sahibi de değildim. ;)) Veya yıllarca yaptığım diyetlerin sonucunda sihirli bir değneğe dokunup 38 bedene falan da inmedim. Yepyeni sarı saçlı, kırmızı yüzlü, çatık kaşlı, elleri yumuk yumuk miss gibi cennet kokan, yeni doğmuş bir bebeğin annesi de olmadım. Ahh keşke, ne güzel duygularmış, tüm bu duyguları tattırıp, tadını damağımızda bırakan Rabbe sonsuz şükürler olsun. Ne güzellikler yaşamışız, ne nimetlere sahip olmuşuz ki Rabbim hepsinin nasıl bir duygu olduğunu öğrenme imkanı vermiş. Rabbim gerçekten sonsuz kere şükürler olsun. Üzerimizdeki nimetlerini eksiltme arttır.  Ama bu sefer sevindiğim şey bu bloğun varlığı. Gülmeyin ama ;)) Evet gerçekten. Hayır nedenini bilmiyorum. Şaka gibiyim. Bunu bilen varsa bana izah etsin. Mazallah yazar olacakmışım da, yanlışlıkla mali müşavir olmuşum. :))) Hay bin kunduz okuduğum okullara :)) Aman millet kasım kasım kasılırken ne kadar da kızardım bu yazar çizer takımına. Halbuki bu yazılar, yazma eylemi mahvetmiş onları da beni de. Orhan Veli'ye rahmet olsun. Pek severim şiirlerini, hele de "GÜZEL HAVALAR" şiiri; buyrun beraber okuyalım....
Beni bu güzel havalar mahvetti,
Böyle havada istifa ettim
Evkaftaki memuriyetimden.
Tütüne böyle havada alıştım,
Böyle havada aşık oldum;
Eve ekmekle tuz götürmeyi
Böyle havalarda unuttum;
Şiir yazma hastalığım
Hep böyle havalarda nüksetti;
Beni bu güzel havalar mahvetti.

                                 ORHAN VELİ
Ah nasıl da güzel öyle değil mi? Okunmak, sevilmek, dost sahibi olmak, hayatı hafife almak, kahkaha atmak, paylaşmak, tarifi imkansız... Sevgiyle kalın, yeni paylaşımlarda görüşmek üzere...
                                 

2 yorum:

  1. Değil mi Rabbim ne kadar güzel duygular bahşetmiş bize de... biz de o duyguları özlemle anabiliyoruz... henüz bi yavrum olmadı onun duygusunu bilmiyorum ama inşallah Rabbim nasip eder, zaten daha 1,5 yıllık evliyim ki... Yazılarını gerçekten bir çırpıda okuyorum o kadar akıcı ki, şu ana kadar kendini neden yazmaktan bizi de güzel cümlelerini okumaktan alıkoydun ki... Kalemine ve yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sübaa sevgili meslektaşım, Rabbim önce evlat ve sonra diğer tüm güzel duyguları yaşatsın sana da. Ne güzel motive etmişsin beni çok teşekkür ederim, gönülden. Bundan sonra beraber oluruz inşallah. Senin de güzel gönlüne sağlık, selam ve sevgiyle...

    YanıtlaSil